White Hat SEO oraz Black Hat SEO – czym się różnią?

Wśród metod, które uznawane są pomocne w pozycjonowaniu stron internetowych możemy wyróznić zgodne z metodami zawartymi we wskazówkach dla webmasterów oraz te, które są zabronione. 

Pierwsza z nich czyli ta zgodna z wytycznymi Google nazywana jest White Hat SEO. Działania tego typu opierają się wyłącznie na powszechnie akceptowanych metodach. Dzięki temu strona internetowa tworzona przez nas jest atrakcyjna dla robotów Googla oraz innych wyszukiwarek a co najważniejsze także dla użytkowników. Stosując metodę White Hat SEO nie narażamy się na kary a nasze działania mają na celu głównie zainteresowaie użytowników naszą treścią. Taktyki White Hast SEO:

  • prawidłowa optymalizacja strony www, o której przeczytać więcej możesz w kategorii: Optymalizacja
  • Content Marketing
  • Inbound Marketing

Druga metoda nazywana jest Black Hat SEO i charakteryzuje się tym, że działania są bardzo często uznawane jako spamerskie. Do najpopularniejszych technikw Black Hat SEO zalizyć możemy korzystanie z systemów wymiany linków (SWL), tworzenie bardzo słabych zaplecz,  ukrywanie słów kluczowych oraz linków podczas optymalizacji strony, cloaking czyli przedstawianie robotom wyszukiwarek zupełnie innej treści, która jest na stronie, przekierowania bz zgody użytkowników.

Mimo iż techniki Black Hat SEO moga bardzo szybko przynieść zadowalający efekt nie wygląda to wcale tak kolorowo. Stosowanie Black Hat SEO może spowodować, że pozycjonowana strona uzyska filtr co przełoży się na znaczny spadek pozycji w wynikach wyszukiwania. W najgorszym przypadku strona może z nich całkowicie zniknąć.

No Comments Yet.

Leave a comment