snapchat

Snapchat, to zupełnie nowa jakość i hit ostatniego roku. Z tego popularnego komunikatora korzysta już ponad sto milionów użytkowników. Osoby mniej doświadczone mogą zastanawiać się czym tak naprawdę różni się Snapchat od klasycznego komunikatora internetowego? Odpowiedź jest banalnie prosta, aplikacja służy między innymi do tworzenia krótkich historii, przesyłania zdjęć i filmików, którymi można dzielić się publicznie. Pomimo tego, że historie automatycznie się kasują, to można postawić na pewien schemat i regularnie wrzucać nową treść.

Do tej pory Snapchat królował wśród prywatnych użytkowników. Teraz coraz więcej firm interesuje się tym komunikatorem i wykorzystuje go do działań marketingowych.  Czy w ogóle jest to możliwe, i jak to działa?

Głównym celem każdej kampanii marketingowej jest zdobywanie nowych klientów. Snapchat, to kreatywna odsłona, która daje sporo możliwości. Co bardzo ważne, im bardziej zwariowane pomysły tym lepiej.

Jak wykorzystać tą aplikację do działań marketingowych?

Po pierwsze, plan działania

Jeżeli Twoja firma zdecydowała się na aktywne korzystanie ze Snapchata, to należy opracować plan działania i przygotować całą kampanię od podstaw. Nieważne czym się zajmujesz i co sprzedajesz, twórz krótkie filmiki i pokazuj materiały zakulisowe. Jeżeli stworzysz pewnego rodzaju serial, to użytkownicy z chęcią będą Cię obserwować i czekać na nowe spoty.

Po drugie, zaproszenia

Do tej pory do zapraszania do grona znajomych służyły zupełnie inne serwisy społecznościowe. Teraz Snapchat możesz potraktować w taki sam sposób. Jeżeli będziesz kreatywny, to z dnia na dzień będziesz zdobywać nowych odbiorców. Pamiętaj jednak, że po drugiej stronie jest człowiek i nastaw się na dialog. Zadawaj pytania, komentuj i wdawaj się w dyskusje.

Po trzecie, kreatywność

Kreując snapy pobudź swoją wyobraźnię. Nie trzymaj się sztywnych zasad i stwórz pewnego rodzaju historię, na zakończenie której będzie się czekać z niecierpliwością. Dodawaj zagadki, udostępniaj ciekawostki i zadawaj pytania.

Dlaczego Snapchat?

Telewizja i internet przepełniona jest nachalnymi reklamami, w których główną rolę odgrywają produkty konkretnych marek. Wszyscy jesteśmy zmęczeni takim lokowaniem produktu i dlatego też, Snapchat daje nam zupełnie nową szansę. Tworząc snapy większą uwagę zwracamy na historię, a dany produkt lub usługa jest jakby w tle. Dzięki tej nienachalnej reklamie zapadamy w pamięć i miło się kojarzymy.

Co bardzo istotne aplikacja już po kilkunastu sekundach usuwa naszą historię, a my siłą rzeczy jesteśmy zmuszeni do stworzenia czegoś zupełnie nowego. Dzięki temu osoby nas obserwujące na pewno szybko się nie znudzą i cały czas będą liczyły na jakieś nowinki. Klasyczny spot telewizyjny powtarzany jest przez pewien okres czasu. Wcześniej czy później każdemu z nas nawet bardzo fajna reklama zaczyna się źle kojarzyć i automatycznie staje się nieciekawa. Snapchat, to zupełnie inna jakość i nowy trend.