Mobilność strony nowym czynnikiem rankingowym

To już oficjalnie! Posiadanie mobilnej wersji strony będzie nowym czynnikiem rankingowym. Według informacji zamieszczonej na blogu Google od 21 kwietnia mobilność strony będzie brana pod uwagę przy ustalaniu wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.

Już jakiś czas temu wprowadzono znacznik Mobile friendly w wynikach wyszukiwania.

mobile

Ostatnio pojawiła się także etykieta SLOW. Jest to znaczący znak dla webmasterów, że należy dopracować wersje mobilne swoich stron a w przypadku ich braku stworzenie. Obecność wersji mobilnej ma być jednym z czynników rankingowych od 21 Kwietnia, Google chce dać webmasterom czas na spokojne wprowadzenie  zmian na swoich stronach.

Aby sprawdzić czy nasza strona jest Mobile-friendly należy skorzystać z narzędzia Test zgodności z urządzeniami przenośnymi.

Spełnienie wszystkich warunków, o których więcej pisałem tutaj - Nowy znacznik w Google Mobile friendly sprawi, że ujrzymy następujący komunikat:

rewelacja

W przypadku niespełnionych warunków nasz wynik może wyglądać następująco:

nieprawidlowe

3 Responses

  1. Węszę nowy biznes wśród webmasterów-seowców
  2. Baltazar Gąbka
    No kurcze, ja w poniedziałek szukam webmastera który mi dostosuje stronę, bo jest nieprzyjazna. W sumie dobrze, google mnie popędzi i tak miałem to zrobić
  3. Co ciekawe narzędzie testujące które udostępniło Google, czasem zwraca dość dziwne wyniki. GWT pokazuje też coś innego, jak dla mnie ktoś dobrze lobbuje w tej kwestii

Leave a comment