Reklama na YouTube – najczęściej zadawanie pytania

reklama-na-youtubeJeżeli szukamy skutecznego sposobu na dotarcie do klienta, to warto wziąć pod uwagę reklama na YouTube. Jest to jedno z najpopularniejszych rozwiązań, dzięki któremu nawet małe firmy mają szansę wyprzedzić konkurencję. Reklama w serwisie YouTube, to promocja i szansa na zdobywanie nowych klientów. Wiele osób rozpoczynających swoją działalność zastanawia się nad wieloma technicznymi kwestiami związanymi z takim reklamowaniem swoich usług. W poniższym wpisie znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Dlaczego warto umieścić reklamę na YouTube?

Na chwilę obecną w większości przypadków reklamy na YouTube umieszczają duże i wysokobudżetowe firmy. Do czynienia mamy ze spotami dotyczącymi renomowanych aut, sprzętów AGD i usług finansowych. Małe i średnie firmy rzadko kiedy decydują się na taką promocję i to jest właśnie szansa dla nas. Dlaczego nie możemy być pierwsi? Jeżeli nakręcimy ciekawą reklamę, to mamy szansę wyprzedzić konkurencję.

Ile kosztuje reklama na YouTube?

Cena reklamy uzależniona jest od wielu kwestii. Liczy się długość spotu, pomysł, grupa docelowa i potrzeby. Możemy wybrać konwencjonalną drogę i zatrudnić profesjonalnych aktorów oraz wynająć specjalistów od grafiki i wtedy koszt kilkudziesięciosekundowego spotu osiągnie nawet kilka tysięcy złotych, ale możemy także wybrać gotową animację w której na przykład podmienimy tekst i wtedy za reklamę zapłacimy tylko kilkaset złotych.

Reklama na YouTube rozlicza się od tak zwanych wyświetleń czy formacie CPV. Jeżeli spot jest krótki, to reklamodawca płaci za obejrzenie całej reklamy. W przypadku dłuższych filmików liczy się pierwszych 30-ści sekund.

Czy reklamą może być kilkuminutowy film?

Istnieje taka możliwość, ale bardziej wskazane jest umieszczanie krótkich spotów. W reklamie na YouTube chodzi raczej o zachęcenie do zapoznania się ze szczegółową ofertą firmy, a nie o dokładne przedstawienie działalności. Filmik powinien być atrakcyjny, zabawny i intrygujący.

Jak zachęcić użytkownika do zapoznania się z ofertą firmy?

Warto zaznaczyć, że spot na YouTube jest poniekąd zwiastunem zachęcającym do kliknięcia w wyświetlaną reklamę. Jeżeli użytkownik to zrobi, to automatycznie zostanie przeniesiony na stronę reklamodawcy i tam u źródła zapozna się ze wszystkimi szczegółami.

Nie każdy internauta wie, że kliknięcie przenosi go na inną stroną i dlatego też, należy mu w tym pomóc poprzez umieszczenie specjalnego bannera na dole strony.

Jak określać grupę docelową?

Określenie grupy docelowej jest istotnym czynnikiem wpływającym na popularność reklamy. Spot można kierować tylko do określonej grupy zainteresowanych, na podstawie danych geograficznych lub demograficznych, lub na podstawie list marketingowych.

Czy jedna reklama wystarczy?

Na początek jeden spot w zupełności wystarczy. Jeśli jednak mamy na myśli całą kampanię marketingową i jeśli będziemy chcieli zoptymalizować reklamę, to kilka spotów umożliwi nam przetestowanie skuteczności i bardziej efektywne działanie.

2 Responses

  1. Reklama w YT jak do tej pory jest jednym z tańszych źródeł. Ja często osiągam nawet po 0,06 za obejrzenie filmu, więc się opłaca.
  2. Nie lubię reklam na YouTube :P

Leave a comment