Pozycjonowanie filmów YouTube – jak to robić?

Każdy z nas z pewnością doskonale wie czym jest krótka reklama telewizyjna. Główną cechą takiego spotu jest zwrócenie uwagi na konkretny produkt, lub usługę. Większe i mniejsze koncerny na reklamach potrafią zarobić krocie. Jak się okazuje, w sieci spoty reklamowe również zaczynają cieszyć się coraz większym zainteresowaniem.

Wystarczy dać każdej wyszukiwarce sprecyzowane hasło, a w wynikach wyszukiwania znajdziemy nie tylko linki do stron o interesującej nas tematyce, ale także odnośniki do filmów. Co bardzo ważne, w wielu przypadkach tego typu odnośniki zajmują jedne z pierwszych miejsc na listach wyszukiwania.

Z uwagi na tak dużą skuteczność internetowych spotów video ich twórcy zwiększyli także zainteresowanie pozycjonowaniem filmów. Sprawdźmy zatem na czym polega pozycjonowanie video, jak je przeprowadzić i co możemy dzięki temu zyskać.

Zalety wynikające z pozycjonowania video

Mówiąc najprościej pozycjonowanie video, to zabieg, który umożliwi internautom znalezienie naszych filmików.

Jedną z najważniejszych zalet takiego zabiegu jest niemalże natychmiastowe wypromowanie produktu, lub usługi. Jeżeli trafimy w gusta odbiorców, to będziemy mieli spore szanse na wyprzedzenie konkurencji. Poza tym spot video daje nam ogromne możliwości. Nawet w jednym krótkim filmiku umieszczonym na YouTube będziemy mogli przemycić nasze hasło reklamowe, produkt i profil całej firmy. Siła rażenia takiego spotu może być niezwykle korzystna pod względem marketingowym.

YouTube a pozycjonowanie video          

Czy wiecie jaka jest najbardziej popularna platforma z darmowymi filmami? Oczywiście chodzi o YouTube. Każdego dnia serwis ten odwiedzany jest przez miliony osób z całego świata. Jeżeli chcemy rozwinąć skrzydła w internecie, to umieszczenie i odpowiednie pozycjonowanie filmów na YouTube będzie strzałem w dziesiątkę.

Co należy uwzględnić pozycjonując filmy na YouTube?

Istnieje kilka kluczowych elementów bez których pozycjonowanie video nie może się obejść.

Po pierwsze, zawartość.

Jak już wcześniej zauważono internauci mają dostęp do setek filmów. Jeżeli chcemy aby nasz spot by atrakcyjny, to postawmy na ciekawą treść. Video nie może być nudne, a pomysł nie powinien być znikąd skopiowany.

Po drugie, tytuł.

Konstruując tytuł pamiętajmy o jego unikalności. Warto także umieścić w nim wcześniej wybraną frazę kluczową.

Po trzecie, opis.

Chociaż w sieci uwaga bardziej skupia się na obrazkach i elementach graficznych, to opis filmu może zachęcić internautę do obejrzenia video. Opis również musi być unikalny i również powinien zawierać słowo kluczowe.

Po czwarte, komentarze.

Dodając film na YouTube powinniśmy umożliwić użytkownikom komentowanie naszego filmu. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że pozytywne opinie zachęcają kolejne osoby do obejrzenia reklamy.

Po piąte, długość i jakość video.

W dobie cyfrowego obrazu wszyscy zwracamy uwagę na to jaką jakość mają umieszczane filmy. Im wyższa rozdzielczość tym lepiej. Nie bez znaczenia będzie także długość filmu. Jeżeli mamy do przekazania konkretną treść, lub jeśli zachęcamy internautów różnego typu konkursami i quizami, to film może trwać nawet kilka minut. Jakość HD lub wyżej.

Na pozycję filmu w wynikach wyszukiwania wpływają także subskrypcje, udostępniania i wyświetlania. Oczywistym jest, że im film jest bardziej popularny tym ma więcej wyświetleń i dzięki temu pojawia się na górze w wynikach wyszukiwania. Duża liczba subskrypcji także zachęca kolejne osoby do odwiedzenia naszego kanału video, a to znowu przekłada się na liczbę udostępnień i wyświetleń. Znaczenie ma także data utworzenie kanału YouTube oraz dodania konkretnego filmu, im dłuższy czas minął tym zyskujemy większe zaufanie i nasze filmy znajdują się wyżej na listach wyników.

Pozycjonowanie filmów YouTube krok po kroku

No dobrze, skoro już wiemy jak zoptymalizować poszczególne elementy, to teraz czas sprawdzić jak krok po kroku przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie video.

Jednym z pierwszych posunięć powinno być znalezienie odpowiednich fraz kluczowych. W tym celu możemy skorzystać z popularnego narzędzia Google czyli z Plannera Słów Kluczowych, ale z pomocą może nam przyjść także sama wyszukiwarka YouTube, która sama pokaże nam alternatywne wersje haseł najczęściej wyszukiwanych przez internautów.

Drugą fazą pozycjonowanie filmów YouTube powinno być sprawdzenie jak radzi sobie nasza konkurencja. Możemy zrobić listę kanałów z podobną tematyką i porównać jak wyglądają opisy, tytuły i treści video. Oczywiście nie wolno nam kopiować żadnej zawartości.

Kolejnym krokiem jest zoptymalizowanie wszystkich elementów. I tak na przykład opisy należy dodawać bezpośrednio z edytora filmów YouTube. Poza tym należy pamiętać o wybraniu odpowiednich kategorii, dodawaniu tagów i linków. Warto także być aktywnym i odpowiadać na komentarze widzów.

3 Responses

  1. Czy linki z yt przekazują moc witrynie, czy jest to tylko zagrywka pr?
    • W sieci coraz więcej czyta się o coraz to większej roli social media więc myślę, że tak :)
  2. Aleksandra
    Tego właśnie szukam

Leave a comment