Marketing wirusowy – co to takiego?

Czym jest marketing wirusowy?

Marketing wirusowy wykorzystuje się w kampanii reklamowej celem zachęcania wszystkich odbiorców do dalszego udostępniania informacji na temat naszej usługi lub produktu. Przykład marketingu wirusowego przedstawia obrazek po lewej stronie. Nazwa może kojarzyć się z wirusami komputerowymi, które rozpowszechniają się bez naszej zgody. Jednak marketing wirusowy działa z naszej woli. Głównym celem marketingu wirusowego jest dotarcie do jak największej ilości odbiorców w stosunkowo krótkim czasie.

Jakie są korzyści stosowania marketingu wirusowego?

  • dotarcie bardzo szybko do wielu odbiorca
  • bardzo niski koszt prowadzonej kampanii reklamowej
  • jednoczesne dotarcie do wielu odbiorców
  • w bardzo prosty sposób możemy dzielić się plikami (filmy, utwory, dokumenty)
  • nikt nie musi stale pracować nad projektem, raz wyposzczony idzie w świat
  • wzmacniamy naszą pozycję na rynku
  • zwiększamy zaufanie ze strony klientów
  • umożliwamy sobie dotarcie do konkretnej grupy docelowej
  • omijamy cenzurę
  • zyskujemy szansę zaistnienia na  nowych rynkach

Gdzie możemy prowadzić marketing wirusowy?

Dostępnych jest wiele kanałów jednak najważniejszym są portale społecznościowe. To właśnie tam ludzie dzielą się ze znajomymi tym co ich zainteresowało. Naszym zadaniem jest sprawić aby odbiorcy zainteresowali się naszym produktem i dzielili się nim ze znajomymi.

Jaki sprawić aby nasze działania przyniosły sukces?

Musimy mieć na uwadze, że ludzie nie lubią spamu dlatego też musimy przygotować oryginalny pomysł i wcielić go w życie. Nikt nie lubi nachalnej reklamy dlatego też powinna być ona tak zbudowana aby zainteresować odbiorcę. Ciekawym pomysłem jest tworzenie serii, np: kursy, poradniki itp. jeśli w reklamie umieszczasz odnośnik do Twojej strony nie wymagaj rejestracji bo w tym etapie użytkownik może zrezygnować. Zrób coś czego konkurencja jeszcze ni zrobiła a osiągniesz sukces. Jeśli udostępniamy jakiś materiał dajmy możliwość dzielenia się nim bez ograniczeń. Warto zapewnić użytkownikom także możliwość komentowania produktu, i nie należy usuwać negatywnych komentarzy.

I to by było na tyle. Brakuje czegoś? Napisz w komentarzu a chętnie uzupełnię mój artykuł.

No Comments Yet.

Leave a comment