Landing Page – czym jest i jaka powinna być?

Pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronę dzięki aktualizacjom algorytmy Google Panda oraz Pingwin jest coraz trudniejsze. Wiele stron oraz sklepów, które stosowały wszelkiego rodzaju programy automatycznie pozyskujące linki do serwisu zostało ukaranych filtrem. Ruch spada, sytuacja finansowa firmy coraz słabsza a żeby utrzymać się trzeba sprzedawać. Skutecznym sposobem na podniesienie ruchu na stronie jest landing page.

Czym jest Landing Page?

Strona lądowania to nic innego jak prosta strona www, na która mogą trafić poprzez:

  • baner reklamowy
  • e-mailling
  • linki sponsorowane
  • wyniki wyszukiwania Google (płatne lub darmowe)

Celem Landing Page jest zachęcenie użytkownika do wykonania konkretnej akcji, np.: rejestracji w serwisie, zamówienie produktu, zapisania się na kurs lub szkolenie, pobrania pakietu multimediów, pozostawienie swoich danych kontaktowych czy podniesienia renomy firmy.

Jaka powinien być skuteczny Landing Page?

Aby strona lądowania przyniosła pożądany efekt powinniśmy jasno przekazać użytkownikowi czego od niego oczekujemy. Strona nie może być przepełniona treścią, która nie ma znaczenia. Głównym punktem powinien być komunikat typu zarejestruj się, wypełnij formularz a my skontaktujemy się z Tobą w celu przedstawienia oferty czy zarejestruj się w serwisie.

Użytkownik kliknął w reklamę bo zainteresowała go zawarta tam treść. Dopilnuj aby szybko uzyskał poszukiwane informacje, w innym przypadku tracisz cennego klienta.

Najważniejsze informacje powinniśmy wyróżnić tak aby użytkownik trafił na najważniejsze Informacje. Można w tym celu zastosować nagłówki, podkreślenia i pogrubienia.

Przykłady Landing Page

landing-page

landing-page1

No Comments Yet.

Leave a comment