Content Marketing – co to jest?

Aby zdobyć klientów nie wystarczy już pozyskać setek bezwartościowych linków. Aby sprowadzić ich na swoją stronę www musimy ich czymś zachęcić - wartościową treścią.

Wartościowa treść sprawi, że ludzie sami będą do nas trafiać. Content marketing czyl marketing treści polega na tworzeniu i udostępnianiu artykułów eksperckich, e-booków, audiobooków, infografik, plików graficznych, tutoriali, poradników, filmików video, kursów, szkoleń i tym podobnych. Nachalne reklamy wyskakujące na stornach internetowych nie przynoszą takich efektów, każdy potrafi sobie z nim poradzic blokując ich wyświetlanie. Musimy się nieco bardziej postarać aby zyskać klienta. Content marketing działa na zasadzie zaangażowania obu stron - klient i sprzedawca. Jeśli stworzymy wartościową treść użytkownik trafi na niego i być może udostępni go dalej a może i nawet skorzysta z naszych usług.

Content marketing to kreowanie siebie w roli eksperta w branży. Dostarczająć wartościową treść i co najważniesze taką jaka potrzebuje Twoja potencjalna grupa docelową pokazujesz im, że doskonale znasz się na tym co robisz oraz znasz doskonale ich potrzeby i potrafisz rozwiązac ich problemy.

Wartościowa treść może także przełożyć się na liczbę linków przychodzących do naszej strony. Przykładowo fachowy artykuł napisany na blogu może zostać udostępniony przez potencjalnych klientów a także osób z branży na profilach społecznościowych lub zamieszczony jako źródło wiedzy wykorzystane przy pisaniu kolejnej publikacji. Więcej linków = wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania = większy ruch na stronie = więcej potencjalnych klientów.

Doskonałym przykładem content marketingu jest blog, który akurat czytasz.

Co możesz zyskać stosując Content Marketing?

  • pozycję eksperta lub osoby posiadającą dużą wiedzę w danej branży
  • zaufanie klientów
  • więcej linków prowadzacych do Twojej strony
  • więcej odwiedzin potencjalnych klientów
  • wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych
  • większy zasięg Twoich działań marketingowych
  • mniejsze wydatki na reklamę

No Comments Yet.

Leave a comment