Blog firmowy – dlaczego warto go założyć?

Pewnie zauważyłeś, że w sieci znaleźć można coraz więcej blogów firmowych. Sam z pewnością zastanawiasz się nad tym krokiem skoro czytasz ten artykuł. Założenie i prowadzenie bloga to przede wszystkim doskonała forma reklamy oraz duży krok w kierunku budowania swojej pozycji jako eksperta w tym co robisz. Ale to nie wszystko o czym chcę Ci dzisiaj powiedzieć, przeczytaj artykuł do końca aby poznać więcej zalet prowadzenia firmowego bloga.


Dzięki prowadzeniu bloga zwiększamy zasięg promocji strony. Jednak aby efekty były widoczne należy systematycznie dodawać merytoryczne artykuły. Pisanie tekstów dobrej jakości wymaga czasu jednak, efekty mogą pozytywnie cię zaskoczyć. Dzięki blogowi twoja firma będzie wiarygodna i zyska zaufanie u wielu klientów.

Wyższa pozycji w wynikach wyszukiwania

Posiadanie bloga firmowego wiąże się z regularnym pojawianiem się nowej treści na stronie, co na pewno będzie miało wpływ na to jak nasza strona będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.

Pozyskiwanie darmowych i naturalnych linków

Artykuły dobre jakościowo oraz merytoryczne pomagają w linkowaniu Twojej strony. Dzięki temu twoi klienci mogą uzyskać odpowiedzi na zadawane pytania. Dobre artykuły będą udostępnianie na innych blogach jak i w mediach społecznościowych. W taki sposób zdobędziesz linki a co za tym idzie zwiększysz ilość osób wyświetlających Twoją stronę.

Budowanie "long tail" czyli długiego ogona słów kluczowych

Czym właściwie jest "long tail"? Są to słowa wpisywane w wyszukiwarki internetowe, które odbiegają od podstawowych słów kluczowych strony. W praktyce jeśli słowo kluczowe dobrane dla naszej strony to fotograf Poznań, to słowo kluczowe z długim ogonem może wyglądać następująco: fotograf na sesje plenerowe Poznań.

Blog = idealne miejsce na content marketing

Firmowy blog to idealne miejsce do prowadzenia działań content marketingowych, czyli wszelkiego rodzaju poradników, infografik, videoporadników i innych.

Budowanie pozycji eksperta

Dzięki prowadzeniu firmowego bloga  poszerzasz umiejętności w danym kierunku, jesteś zawsze na bieżąco i poznajesz wszelkie nowości na dany temat. Twoi klienci będą zaciekawieni jeśli artykuł będzie miał prosty przekaz informacji oraz będzie od odpowiedzią na ich pytanie. Dzięki temu z chęcią powracają do twojej strony aby uzyskać nowe informacje.

Tworzenie bazy adresów e-mail potencjalnych klientów

Bardzo istotną rzeczą jest posiadanie bazy mailingowej, gdyż w taki sposób możesz później promować swoje usługi lub produkty.  Dzięki temu możesz z łatwością powiadomić czytelnika o nowościach jakie pojawiły się na Twojej stronie. Możesz również, poinformować odbiorców Twojego bloga o zbliżających się szkoleniach czy kursach – pomoże tobie z tym newsletter. Komunikując się z czytelnikami utrzymujesz z nimi stały kontakt, co za tym idzie autorytet twojej firmy wzrasta i ułatwia to drogę do bezpośredniej sprzedaży danego produktu.

2 Responses

  1. Blog to też dobre miejsce na przeprowadzanie konkursów czy też akcji marketingowych. Dodatkowo wpisy na blogu nadają się do promocji w mediach społecznościowych, dzięki czemu można zyskać więcej odbiorców. Jest jednak ważna kwestia przy blogu firmowym, bez której nie ma to sensu: regularność wpisów.
  2. Blog firmowy przydatny nie tylko z punktu widzenia SEO. Dzięki blogu odwiedzające mogą sprawdzić profesjonalizm pracowników firmy.

Leave a comment